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Catégorie Veille et prospective
Date de publication 12 avril 2024
Source Rest of World
Modalités d’emploi

Swiggy supprime l’assurance maladie selon les quotas (contenu en anglais)

Intérêt de la source

Voici un exemple parfait des mécanismes néfastes qu’on peut observer lorsque la quantification, l’automatisation et l’optimisation sont poussés trop loin. Mesurer des aspects du travail peut sembler bénéfique pour l’entreprise mais aussi entraîner des cas imprévus pour les employés qui travaillent dans un tel système.

Until then, Rakesh had been a “gold” level gig worker for Swiggy, India’s second-largest food delivery app. He delivered at least 100 orders a week, over 14-hour shifts. The prestigious ranking made him and his family eligible for company-sponsored health insurance, among other benefits. But by the time a gynecologist recommended an urgent procedure — which cost 120,000 rupees ($1,440 [USD]) — for Rakesh’s wife, she was no longer covered by Swiggy’s insurance. He had missed days of work while attending to her health, which caused his app ranking to drop to silver, making his family ineligible for company benefits.

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